vasaloppet

Ännu en vecka har gått sin väg och kommer aldrig mer tillbaka....Det har varit våriga, soliga dagar med allt längre kvällar. Nu har jag inte bara hört tranorna, nu spatserar två stycken nedanför vårt hus emellanåt. De kommer som flygplan och går sakta ner för landning på mossen. Jättestora fåglar är det verkligen. Tänkt om man får in en sådan i hönsgården. Äggen måste vara bamsestora. Jag var nyss ute och gick en runda och såg att det är stora knoppar på buskar och träd och ur marken är lökväxterna verkligen på gång. Såg ett stort stycke med snöklockor i grannens trädgård. De är verkligen jättefina. Trodde att det var en sorts snödroppe men såg på webben att det är en växt som tillhör släktet amaryllis.  
 
I söndags åkte killarna vasaloppet och kom i mål trötta men nöjda över att ha lyckats ta sig de nio milen mellan Sälen och Mora i jättejobbigt väder. Det var varmt, vått och kämpigt men de klarade det. Grattis till dem!!!
Han e så nöjd över att ha kommit i mål att han fortfarande har nummerlappen på....
 
In med er igen knoppar...de e bara i mitten av mars.
Och så har jag minsann fyllt år i veckan som var. De här fina raggarna kom med posten från Amerika. Det är lilla dottern som har stickat dem. Jag blev så himla glad, Blir så himla imponerade av hennes händighet, som jag själv inte har. Tack snälla, de är på för jämnan.
 
Fint vårväder i Simrishamn. Hoppsan, fotografen kom visst med....

Kommentera här: