nya djur

I takt med våren kommer nya djur fram. Idag har jag hittat två nykomlingar. Först såg jag att det guppade tre svanar nedanför vår trädgård. De låg så fint i den lilla sjö som bildas vintertid. Jag gick dit och tittade men de brydde sig inte så mycket om mig. Väste lite och simmade längst bort, sen var det inte mer med det. Skulle vara roligt om de stannade och fick ungar här. Men det kanske egentligen inte är så bra, sjön brukar ju torka ut framåt sommaren och bada vill de ju.
 
 
 
Nästa djur jag träffade på idag var inte lika trevligt och välkommet. Det var nämligen en fästing på Stina. Usch och tvi, då är de här igen de räliga varelserna eller vad man nu ska kalla dem. Inga roliga kryp är de i alla fall. Jag fick bort den, in i kakelugnen o det sa splatsch när den exploderade av värmen. Där fick den.
 

Kommentera här: