june

SOMMAR, SOMMAR, SOMMAR..........underbara sommaren har inträtt men oj vad det är kallt och blåsigt. Hörde på radion att det varit den kallaste maj månaden sedan någon gång på 60-talet. så det är inte konstigt man huttrar och fryser.. Men o andra sidan är det bättra att det är kallt i maj än i juni, juli, augusti som det har en benägenhet att bli om vår och försommar är för varm. Kylan till trots har jag tagit av mig om benen och börjat gå i kjol. Benen är ju inte så granna men de blir ju knappast bättre av att vara instängda så folk får stå ut med att bli bländade ett tag.
 

Trots att det är kallt så är det vackert grönt utslaget och det blommar överallt om än lite sent. Jag var nere i liljekonvaljeskogen häromdagen och såg att det inte var riktig fart på blomningen där. Det var mindre med fältet av plantor och blommorna var mindre och tanigare än vanligt. Vet inte vad det beror på men det var inte som vanligt. Några stora buketter fick jag i alla fall med mig hem och de doftar bedårande.
 

I helgen fyllde sonen år. Han var hemma och blev firad förstås. Precis som jag har gjort i 25 år bakade jag samma tårta som jag gjort i alla år. Han har alltid önskat sig denna tårta som jag inte vet vad den heter eller var jag har fått receptet från men det är sockerkaksmet överdragen med maräng som fylls med grädde och jordgubbar. Faktiskt mycket god och ganska enkel att göra. Naturligtvis fick han kanelbullar också.
 

När jag härommorgonen kom till jobbet möttes jag av två oväntade meddelande som fick mej att hoppa till och undra om det var skämt eller allvar. Jag vet fortfarande inte vilket men eftersom de fortfarande sitter kvar gäller väl de allvarliga budskapen.
 
 
 
Tack för den här gången och god natt på er.

Kommentera här: