ölfestival

I helgen var vi på ölfestival på Stockeboda. Vi cyklade dit med våra grannar som hade köpt nya elcyklar de gärna ville prova. Inte begriper jag varför man ska ha en elcykel när man är i sina bästa år och i god vigör?? Vi cyklade i alla fall på riktiga cyklar och inte märktes det så mycket av att de hade hjälpmotor. I alla fall så kom vi till festvalen och åt god buffé, om än ganska snålt tilltaget, och drack öl. Jag är inte så förtjust i öl men provade en lakritsöl som var helt okej.
 
 
 
 
 
 
Just nu är det krämarmarknad i stan o gud vad det vimlar av turister o gud vad jobbiga de är. Hoppas verkligen man inte är lika jobbig själv när man semestrar någonstans.........På tal om krämarmarknad som minns jag en gång för jättelänge sedan då jag var barn och var på krämarmarknad......ja, ja, ja det fanns krämaremarknad då med, jag e inte född på stenåldern. I alla fall så uppträdde Göingeflickorna då och jag tyckte det var så stort att se dem. Det behövdes inte så mycket för att roa en på den tiden inte.
 

Kommentera här: