kiviks marknad

Det har varit årets Kiviks marknad. Naturligtvis var jag där och naturligtvis var jag lika snabbt hemma igen. Det är ju det där med marknaden. Man måste dit och sedan ska man hem fortare än kvickt. Något slöseri med pengar blev det i alla fall inte. Första kvällen gjorde jag inte av med ett enda öre och nästa kväll köpte jag ett par foppa tofflor för 60 kr och en påse karameller till sonen för 60 kr.......o visst ja, jag köpte en langos också kväll nummer två. Max 300 kr för två marknadskvällar känns rätt okej faktiskt
Alltid är det kö till toaletterna. Jag har aldrig varit på dem och tänker bara gå dit om det är ytterst akutläge. Känns inte vidare inbjudande.
 
Kö till bankomaten också. Trodde inte det fanns mobila bankomater men det gör det tydligen. Känns lite lika vansklig som dassen.
 
Fina slänggungor, tänk om man hade vågat åka med dem utan risk för kräkanfall.
 
Smurfar, svampbobb och lejonkungen var också på marknaden.

Kommentera här: