bastun

Vårens projekt bastubyggandet har börjat ta form. Reglar har satts upp och i helgen har vi köpt en dörr. Det blev en rökfärgad glasdörr. Inte för att jag kan så mycket om bastus men jag har i alla fall fattat att man mer och mer gått ifrån vanliga traditionella trädörrar. Kanske inte då dumt faktiskt, det blir ju mycket ljusare inne i bastun på så sätt. Mannen var lite fundersam till dörren men efter att han funderat ett tag så var det okej.
 

I lördags firade vi våffeldagen. Det blev några veckor för sent men va gör det. Våfflorna blev goda och sonen som kommit hem åt med god aptit. Han lyckades dock inte slå sitt personliga rekord med 12 stycken laggar. Tur var väl det, för den gången rekordet slogs var han dålig en hel dag efteråt. Min mormors gamla våffeljärn hänger fortfarande med trots att det måste vara jättegammalt.
 
Blåsippan vid gamla pumpen blommar för fullt.

I veckan var jag på information i  Korsavadsskolans matsal. Lite sentimental begav jag mej till skolan där både jag och dottern gått. Länge sedan jag var där och jag var lite nyfiken på om jag skulle känna igen mig. Men besviken blev jag. Antingen är allt omgjort eller så är jag väldans glömsk för någon igenkännandekänsla infann sig icke på hela kvällen. Undras om dottern känner igen sig bättre när hon ser bilden.
 

Kommentera här: