vintertid

Så har klockan slagit om till vintertid, det blir tidigare ljust på morgonen och tidigare mörkt på kvällen. Den mörka årstiden är här. Vi brukar ställa om klockorna innan vi lägger oss men på något sätt blev det inte gjort. I morse vaknade jag tidigt av att det var ljust och kände att något inte stämde. Tittade på klockan och den var sju men det var så ljust, t.o.m. lite sol.....hmmmm. Funderade lite på det men rätt snabbt fattade jag galoppen. Vintertid men klockan på sommartid. När jag skulle ställa om klockorna i huset upptäckte jag att tiden stått stilla på dotterns rum. Där rådde det vintertid redan. Ingen hade ställt om kockan i mars då sommartiden kom. På tal om dottern så börjat vintertid i USA en vecka senare än hos oss. Den 2 november ställer de om tiden och alltså är det just nu sju timmar istället för sex som skiljer oss åt.
 
På tal om USA så hade vi fått vars en bagel av en kollega till mig. Det är ju gott och påminner om dottern och resorna till henne. På lördagmorgonen skulle vi äta dem till frukost men oj då, jag hade glömt att köpa Philadelphiaost och det ska man, tillsammans med sylt, ha på dem när de är rostade. Om man kör USA varianten i alla fall. Nu fick det bli Snapparpsvarianten med smör och prästost istället. Men det blev gott det med.
 

Vi passar kattor och höns åt grannarna som åkt bort några dagar. Prästakattorna Prästen och Prosten blir så glada när vi kommer så att de får mat. De är stora, tjocka och mycket glupska.
 
Vi gick genom skogen hem och det är så himla vackert där. Det är både vår och höst på samma gång.
 
 
 
Ser fint ut. Grannen har fällt alla de stora granarna som gjorde det mörkt och tråkigt vid vägen.
 
I veckan var jag på föreläsning om våld i nära relationer på Skeppet i Simrishamn Jättevacker utsikt med SIN fiskebåten i förgrunden och Stenshuvud i bakgrunden. Himlen är murrig och grå precis som ämnet det handlade om. Men föreläsningen var bra trots att kaffekopparna tog slut precis när jag skulle ha en......
 
 
 
 
 

Kommentera här: