noviembre

Det är november. Förlåt Mikael, men det är enligt mitt tycke årets värsta månad. Dimman ligger inte sällan tät och luften är fuktig av dis. Ofta är det, precis som dag, ganska varmt. Naturen är trist, marken kladdig och smutsig. Mörkret kommer fort på eftermiddagen. Fy bubblan.
I helgen har det varit allhelgonahelg, halloween och Österlen lyser på samma gång. Det är fint med alla ljus som tänds. Vi hade tänkt titta lite närmre på Österlen lyser men det  var så dimmigt att vi struntade i det.
 
Vi körde halloween och Österlen lyser i ett svep. I år gröpte vi inte ur pumpan men den var fin ändå.
 
Halloweentårta hade vi i lördags.
 
 
Sorry Mikael men denna bilden är ganska representativ för november månad........men tur ändå att du fyller år i november för annars hade det inte blivit god smörgåstårta.
 
 
Pratade med dottern i helgen och berättade att jag tränar på USA:s delstater och saker kring dem. Himla roligt och nyttigt. Nu kan jag alla, vet var de ligger och kan huvudstaden på mer än hälften. Vissa huvudständer är jättesvåra och jag har aldrig hört namnet på dem förut. Vem farao vet att Cheyenne är huvudstad i Wyoming eller Des Moines i Iowa??? Dottern sa att "hennes" flicka också tränar delstater och huvudstäder och att hon har ett pussel till hjälp. Märkligt men innan på dagen så letade jag på nätet efter just ett  pussel men med lite fler bitar än Lexis. Så nu har man samma intresse som en liten sexåring....hoppas för Guds skull att hon inte kan fler huvudstäder än jag..... 
 
 
 
 Janne kämpade sig ner i skolådan. Man kan undra varför kattor älskar lådor av alla de slag. Sidan om den lilla stod en större men han valde den minsta.....
 
 

Kommentera här: