förkylt

Herre Gud var jag är förkyld. Har ont i varenda led och muskel som finns o är totalt slut. Hostar, nyser o har mej. Detta är minsann inte roligt. Tänkte att jag skulle gå ut en liten tur o få frisk luft men det var för mycket begärt så jag hamnade i soffan med värmedyna under och filt över mej. Katten bredvid som extra värmekälla och trygghet. Och trots att ungarna här säger att det inte finns någon som blir så sjuk som jag så har jag alltid protesterat å det grövsta mot denna överdrift. Men denna gång måste jag tyvärr säga att jag är S J U K.
 
Trots den allvarliga sjukan så har jag innan idag putsat en del fönster. Ja, jag vet att det hörs konstig o dumt, men så är det. Några Alvedon, sen går det att jobba ett tag. Det är ju i alla fall första advent nästa söndag och en sak som jag måste göra till advent är just putsa fönster. Och det går inte att putsa i mörker på vardagkvällarna och att göra vid alla nästa helg känns också jobbigt. Men det finns ju alltid sjukdomsvinster och det använde jag mej av idag. Fick mannen att putsa hela ovanvåningen eftersom han tyckte jag såg så himla eländig ut......var väl orolig för att jag skulle bli ännu sämre så att han inte skulle få middag......
 
 

Kommentera här: