Mayo

Nu är det maj. En underbar månad där naturen formligen spricker ut i sin vackraste grönska. Det kvittrar i varenda buske och snart är fågelholkarna fulla av gapande ungar.
På bilden ser ni stora fotbollsarenan Camp Nou i Barcelona och plötsligen längtar jag till Barcelona. Det är en stad som jag tagit till mitt hjärta. Sist jag var där var faktisk i maj i fjol. Det var sommar och vi gick på Ramblan i shorts och linne. Dit ska jag igen.
 
I går var det valborgsmässoafton med brasor och körsång överallt i landet. Det är vackert när det i skymningen sätts fyr på brasan och kören sjunger sköööööööööööööna maj välkommen till vår bygggggggd igen. Men det blev ingen brasa för mig igår. Det var ganska kallt så det fick bli rabarberpaj inomhus istället. Lite tråkigt förstås men pajen blev god.
 
 
Körsbärsträdet har slagit ut.
 
Jordgubbarna blommar.

Rabarberna växer så det knakar.
 
 
 
 

Kommentera här: