vecka 10

 

I måndags var jag hos tandläkaren. Inte ett enda hål så jag skuttade glatt ut i vårvinden igen.
 
 
I tisdags morse när jag körde till jobbet såg jag att vildsvinen haft kalas i kohangen under natten.
 
 
 
I onsdags var jag i Hässleholm på utbildning. När jag satte mig på denna bänk för att vänta på två kollegor märkte jag att den, till min förtjusning, var uppvärmd. Varm och god var den att sitta på trots att dagen var kylig. Märklig men jättebra känsla. Tack Hässleholms kommun för denna fina uppfinning.

 
I fredags städade jag bort dessa fina vintersaker. Hej på er, våren är här och ni får komma fram igen till nästa vinter.
 
I dag är det lördag och kanonväder. Verkligen fint. Vi har suttit på terrassen och solat en stund. Kattorna trivdes som fisken i vattnet. Mosse hittade en stor hög med risk där han slingade sig in. Sen satt han där på en gren och spanade. Trodde nog att han inte syntes. Mosse, stopkatten som två gånger på en vecka klättrade upp i en elstolpe och inte kunde komma ner för egen maskin, är lite tokig av sig. Förmodad diagnos.
 
 
Till och med frusna Katti gick självmant ut och la sig och solade. Det betyder att det verkligen var vackert väder.
 
 

Kommentera här: