studenten

Så har det varit studentexamen på Österlen. För min del var det inget studentfirande i år. Jag fick nöja mig med att titta och minnas tillbaka till i fjol då dottern tog studenten och fem år tidigare då sonen gjord det. Försökte tänka lite på min egen student också men den ligger så långt bort att den verkar ha fallit i träda. I varje fall så är det så stämningsfull med student. Ungdomarna är så unga och fina och har hela framtiden framför sig. Så GRATTIS till alla studenter.
 
 
 
Dagen efter studenten öppnade byns friluftsbad. Lite sentimentalt kändes det allt när jag cyklade förbi. Cykeln  nästan svängde in där automatiskt men nej, vad skulle jag där att göra. Ingen dotter jobbar ju där i år som hon gjort fyra somrar tidigare. Cykeln gick vidare mot idrottsplatsen där det varit loppmarknad under dagen. Allt var tomt och städat förutom ett kvarlämnat piano.

På lördagen grillade vi med morfar o mormor och på söndagen grillade vi med goda vänner. Tråkigt nog fastnade vännerna inte på bild. Men det gör inget, de kommer säkerligen tillbaka och då får de minsann inte springa o gömma sig för kameran.
Mormor o morfar var hungriga men det tog lite tid med maten eftersom deras barnbarn måste hålla koll på både kött o telefon samtidigt.
 
 
 
I dag när jag körde hem från jobbet var det en låååååååååååååååååååång bilkö. Alltså riktig rusningstrafik på Österlen.
 

Kommentera här: