sankt olofs loppet

Så har det varit Sankt Olofs loppet för 25 året i rad. I år var det annan datum som gällde, nämligen den 29 juli då det är Sankt Olofs dagen. Och det gick ju bra det med, 140 löpare sprang i den varma kvällen. Vid vårt hus hade morfar för 25 året vätskedepå även om det såg ut som att han serverade kaffe o kakor. Jag fattade ingenting  men då fick jag förklaringen att han tagit med sig dunkar och termosar med kommunalt vatten hemifrån. Han ville nämligen inte servera vårt mossavann från egen brunn då han misstänker att det finns
grodor, paddor, mossa mm i den......han har sina idéer kan man lugnt  säga.
Själv har jag en egen utmärkelse i Sankt Olofs loppets historia. Jag är nämligen den enda som brutit loppet. Alla andra har fullföljt sina lopp men jag bröt halvvägs till mål. Minns inte vad som hände men så var det och det har jag fått eda åpp många gånger. Tilläggas bör att jag har även fullföljt loppet helt och hållet men det snackas det inte om. Så e de, folk minns bara ens tabbar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Under eftermiddagen i går var jag i Malmö och det var hett som hundan. Mellan Staffanstorp och Malmö visade bilens termometer 32 grader på flera ställen. Tur det finns airkondition.
 
 
När jag körde hem stannade jag utanför Fyledalen för att ringa ett samtal. Då såg jag en liten rovfågelsunge som satt på en vägskylt. Vet inte vad det var för en filur, kanske en ormvråk, men att den tillhör rovfågelsläktet det såg jag. Inte ofta man ser halvstora ungar till rovfåglar.
 
 

Kommentera här: