Flaggan i topp....

Flaggan i topp, men det är inte för att fira årets premiäruthängning av tvätt utan för att farmor fyller år i dag.
 
 
 
Det är sista söndagen i februari. Våren närmar sig med stormsteg. I dag har jag hört tranorna trumpeta sin ankomst nere i skogen. Nu tar det inte lång tid innan de kommer fram så att vi kan se dem från köksfönstret. Konstiga fåglar de där tranorna, nästan som jättestora hönor på långa ben. På tal om hönor så är den annan fågel här som inte är lika trevlig som tranan. Det är elaka fru glada, som har fått för sig att hönor är till för att ätas upp. Seglar över hönsen och dyker mot dem titt som tätt. Grannens tupp strök med i veckan och någon liten dvärghöna har vi blivit av med. Gladan är ju fridlyst men att ta ett rejält snack med den kan väl inte var förbjudet.....eller att skicka en nyårsraket i hm hm på den.
 
I dag har jag hängt ut tvätt för första gången i år. Ovanligt tidigt måste jag säga. I fjol gick det inte att gå ner till tvättlinan förrän i april. Finns inget som är så skönt som att krypa ner i en nybäddad säng med sängkläder som luktar av frisk utetork. Ser alltså fram emot att gå till sängs tidigt......finns faktiskt en anledning till för en tidig natt. I går kväll var vi hos gamla goda vänner i Trelleborg och natten blev sen. Vi blev bjudna på pulled pork, vilket var jättegott. De ska jag göra en helg, verkar inte vara så besvärligt men tar lång tid. Köttet ska vara i ugnen i fem timmar för att bli riktigt mört och fint men där passar det sig ju själv så då kan jag ju roa mig med något annat så länge.
 
Just nu pågår OS finalen i ishockey. Stämningen är lite tryckt i soffan här, Sverige ligger ju under med två mål. Jag har bakat muffins till mina pojkar för att muntra upp dem. Kanske russinmuffins har tur med sig. Undrar vilket lag dotterns USA familj håller på, Canada som de ligger granne med eller au parens hemland. De kan vara vanskligt för ungarna att inte hålla på au pairens lag, för då kan det hända att de får svensk husmanskost till middag i morron.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: