augustifest

I går kväll var vi hos grannarna på augustifest. Kvällen var lite kulen och mörk men vi satt ändå ute tills det var rejält mörkt och grannarnas märkvärdiga höna hade flugit upp i trädet för att sova. När så ett glatt gäng grannar lullade hem fram åt midnatt var det kolmörkt och luften kändes sensommarkylig. Det kändes att sommaren går på fel håll nu. Hösten närmar sig med stormsteg. I morse såg och hörde jag tranorna cirkulera över ängen. Inte ska de väl ge sig av än? Svar - jo, tyvärr reser de snart mot Afrikas kust. Björnbären mognar allt mer och hade jag inte varit så semesterlat så kunde jag ju gjort lite sylt. Nä det får bli något annat göromål. Kanske en cykeltur, om regnet håller upp, för att leta upp järnkällan som vi pratade om igår. Någon hade letat efter den men inte hittat rätt och buden om var den är var flera. Jag är tveksam till om mitt bud var rätt, trots att jag vidhöll det, så nu känns det viktigt att kolla var den verkligen finns. Om den nu inte har växt igen.
Augustifest hos Anki o Göran. Verkligen en rolig kväll.
 
Björnbären vid stengärdet mognar allt mer.
 
Hönmamman med sju kycklingar spatserade så fint i trädgården men plötsligt var det bara sex kycklingar. Jag letade febrilt och började så smått skylla på skatan jag sett på elledningen innan. Plötsligt hörde jag ett svagt pipande efter mamma någon stans men kunde inte hitta var det kom från. Efter ett tag hittade jag dock var det kom från. Kycklingen hade vält vattenskålen över sig och blivit instängd där........
 
 
 
 
Våra kochinkycklingar har blivit så här stora och fina.
 
 
löllö

Kommentera här: