agosto

Så har det då blivit augusti o sommarkvällarna börjar mörkna. Men än är det sommar och det vackra vädret håller i sig. Augusti betyder limegröna vårtbitare, äpple, kräftor, mannens födelsedag och skolstart. Hmmm det där med skolstart sved till lite. Det är första året på mycket länge som jag inte har barn som startar terminen. Inte riktigt sant faktiskt för sonen ska kanske gå en universitetskurs och dottern ska gå på en motsvarighet i USA. Men de är ju inte här så jag blir i vilket fall som helst utan skolbarn i höst.MEN i år betyder augusti något alldeles, alldeles speciellt, jag och mannen ska nämligen åka till Florida och hälsa på flickan i vårt liv, DOTTERN. Tjola hej, tjola hopp, tjola hoppsan sa!!!!!!!!!!!!! Det ska bli så himla kul.
 
 
Bilden är från Sagrada Familia, Barcelona. Den stora gamla spretiga kyrkan från slutet av 1800-talet som aldrig verkar bli färdigbygd. Undras vad skaparen Gaudi hade tänkt om det om han hade levt. Men å andra sidan så hade den kanske varit klar då. Som jag redan skrivit innan så älskar jag Barcelona, staden som har allt. Storstad, strand, sol, varmt o trevlig atmosfär. Har varit där några gånger och letade efter en bild från Sagrada Familia men hittade ingen bra så det fick bli denna bakifrånbild. Den är i alla fall från kyrkoområde. Mina polare och jag i röda byxans gäng har just tittat på kyrkan och är på väg därifrån. Det är sommaren 2010 och jag minns att det var mycket varmt. Vissa höll på att få värmeslag när vi senare besökte fina parken Parc Guell som också har skapats av Gaudi.
Vi pustar ut på värdens längsta soffa, byggd i mosaik. Jag minns att jag tjatade om var denna märkvärdiga soffa fanns och så satt vi på den.......trodde väl att det var en mysig tygsoffa vi skulle få se.
 
Nä  nu får jag sluta att tjata om Barcelona. Det är ju inte en reseskildring jag håller på att skriva. Och någon Barcelonatur blir det inte i år.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Men varför skriva om Barcelona o ente resan ni gjort t Florida???? Detta e ju skrivet efter att ni kom hem.....

Svar: Ta de lugnt de kommer så småningom. Ingen anledning till stress. Bloggskrivaren bestämmer takten:-).
mormorsrutan.blogg.se

Kommentera här: