Härliga påskdagar

 
 
Påsken sjunger på sista versen men det gör inget för det har varit en fin påsk, både vädermässigt och själsligt. När det gäller vädret så har det verkligen varit kanon, solen har flödat och bladen på träden börjar slå ut. Det blommar som bara den, snart är påskliljorna utblommade och ersätts av tulpanerna. Lite solbränna har jag minsann fått där jag suttit i hammocken och läst med en kopp kaffe nära till hands.
 
I går såg jag årets första citronfjäril som satt på en fin primula eller hannakomma, som de gamla österlenkvingorna kallar den blomman.
 
 
Det börjar grönska rejält på träden.
 
Själsligt har det också varit bra. Först tänker jag på mina barn som alltid är viktigast och centralast för mig. Är det bra för dem är det bra för mig, så är det bara.
I helgen har dottern varit på semester i Canada och det är naturligtvis en rolig upplevelse. Det som dock oroade mig lite var att det kan vara svårt att ta sig tillbaka genom tullen till USA när man e svensk med visum. Brukar gå bra sa dottern.....hmmm....kändes lite läskigt men nu är det över. Dottern är tillbaka i USA och det hade inte varit några problem vid tullen. 
I helgen har sonen, som snart är färdig med sin utbildning till journalist, fått förtroendet att för första gång bevaka och skriva om en allsvensk fotbollsmatch. Stort för honom och därmed nervöst och stirrigt in i det sista. Uppdraget var omfattande då det gällde matchens  båda lag och skulle det skrivas för två tidningar. Resultatet såg vi i tidningarna idag och det var, så klart, bra. Det känns konstigt att se han hans namn under helsidesreportage från kända fotbollsarrangemang..............han är duktig sonen min.
 
 
 
 
Och jag då, vad har jag gjort i helgen. Jo, varit på påskkalas hos släkten, varit på liten konstrunda och putsat fönster.
 
 
Sven-Åke Ekbergs alster.
 
 
Hos Gunilla Mann. Vitaby kyrka finns med på tavlan.
 
 
Fina bilder hängde på Fabriken i Bästekille.
 
 
 
 
 
 
Årets första grillning. Vi hittade inte gallret så det fick bli lite provisoriskt. Men gott blev det.
 
 
Men Sture vad gör du där???
 

Kommentera här: