abril

Nu är det april !! Tänk vad en månad går fort, känns som det precis var första mars. April är en riktigt vårmånad och i år infaller påsken just i april. Påsk är en trevlig högtid, inte så prestigefylld och stressig som julen. Fint med påskris och annat pynt i glada färger.
 
 
På torget i Simrishamn har påsken startat. Ris och blommor är till försäljning. Det ser lite kallt ut men strax efter att jag tagit bilden tittade solen fram och Simrishamnarna knäppte upp jackorna och slet av sig mössorna.
 
 
 
 
Denna vecka har jag varit i stadens kommunhus två dagar, en dag på föreläsning om kriser och en dag, eller snarare kväll, för förberedelse inför EU valet i maj. Vi höll till i gamla tingsrättssalen som har stora fina fönster ut mot torget. Jättefin utsikt. På ena väggen i salen hänger denna fina tavla, som jag inte kunde låta bli att titta på i tid och otid. Det är en sådan där tavla där man hela tiden hittar nya detaljer. Tavlan är levande på något sätt.
 
 
 
 
Vet ni vad som händer om några dagar?? Jo, då åker jag till USA och hälsar på min älskade dotter. Ska bli sååååååååååååååååååå roligt!! Momsen snart är du i mammas famn.
 

Kommentera här: