Sentimentalitet o nyårsfest !!!!

 
Det låter välan inte riktigt klokt men ooooh vad jag längtar till nästa jul. Våffer då då....undrar säkert någon vettig person som inte vill att tiden ska rinna på allt för fort. Svaret är, för då kommer min dotter snart hem igen efter året i USA. Året som jag kallar längtans år är slut och tösabiden landar åter i den skånska myllan. Det blir roligt att planera för nästa jul. Bak och matlagning, ja till och med städning och julklappar kommer att gå som en dans.......hoppas jag. Men hon kommer inte förrän den 6 januari cirkus så julfirandet får vänta tills dess. Då får vi fira jul, nyår, födelsedag, andras födelsedagar, hemkomsten mm.mm, allt på samma gång. Det blir ett ryslians firande.....men roligt ska det bli. Längtar. Men kära lilla tös, och andra läsare, bli nu inte oroliga för att jag inte skulle gilla USA trippen för det gör jag verkligen av hela mitt hjärta för utom längst in i ett
litet litet hörn som tjatar längtar.......att tomten Televinken håller med syns på hans trotsiga uppsyn. 
 
Slut med sentimentaliteterna nu för i morron är det nyårsafton och då ska vi åka med vänner till Köpenhamn och sova på hotell. Vi hoppar på tåget i  morgon middag och kommer hem nyårsdag. På tåget festar vi med glögg, riktigt stark glögg från Mikaels skafferi, och saffransbullar. Kanske någon pepparkaka och lite överblivit julgodis också slinker ner i magen. Ska bli trevligt att titta på fyrverkerier på Rådhusplatsen mitt i Köpenhamn. Hoppas det blir någorlunda klart väder. Köpenhamn är en mysig stad. Jag har varit där många gånger men det är alltid lika gemytligt där. Trots att det är nära Sverige känns det på något konstigt sätt som att man är på kontinenten. Cigarrer rökas och öl drickes lite var stans. Stämningen är mera uppsluppen än i gamla Svedala.

Kommentera här: