Julemys och julemys....

 
I går var det julemys ett och julermys två. Det första julemyset var god mat och dricka och sedan julklappsspel hemma hos en gammal god vän. En fin tradition som vi haft i många år. Det är mysigt och varmt, vi äter och dricker så att det står härliga till och snackar som galningar. Ett nyare inslag är att vi spelar julklappsspelet. Det är ett himla dividerande och stor kamp om klapparna. Vissa klappar är attraktiva och vissa inte alls. I år var en liten kramdjursmus inte så populär medan en röd ekologisk disktrasa var i ropet. Speciellt hos en person som skulle ge den till sin mamma i julklapp..... För min del slutade spelet med att jag kammade hem en after eight ask och en pytteliten lavendelpåse. Lite orolig är jag dock för kramdjursmusens öde. Samma person som vann musen vann nämligen även en tändare och en liten flaska bensin..........Tack till er som var med, vi har alltid så roliga stunder tillsammans.
Julemys två var när vi kom hem från julemys ett för då hade sonen kommit hem från Göterborg för att fira jullov. Visserligen hade han redan gått och lagt sig men det märktes så fort jag öppnade ytterdörren att han anlänt. Skorna på sned precis innanför ytterdörren och i köket ett lass med väskor halvt öppnade. X-box grejorna framme och julmusten bredvid soffan. Ja, ja det är stötar man får ta.........jätteroligt att pojken min är hemma ett tag nu. Han har alltid tyckt om julen och både vill och kan julbaka och pyssla. Så han tar säkert itu med det i år också. Specialiten är chokladbollar och chokladbröd. Apelsin med nejlikor kan han också tillverka. Vad månne det bliva av denne unge man.....

Kommentera här: